Thursday, April 05, 2007

Today's Sunshine

下午1:30结束了与老师CHARLES的谈话后, 看到外面阳光明媚, 就晃悠到了街上,这是我从中国会来第一次上街.到了那些"品牌"店,看到挂出来的新款,作为设计师的我心中对今夏的流行趋势有了些数.
Finishing the talking with Charles at 1:30PM. I went to the town because of lovely sunshine. This is my first time going to town after I came back from China.

CHARLES是我遇到的好人和好老师,和一般的英国老师拒人以千里之外的"彬彬有礼"不太一样,他总是很热心地回答我们的问题,尽一切资源帮助我们.每次看到他不停地在做讲解, 都很担心他的嘴会很干,都很想买一瓶水给他(他通常会越讲越兴奋).今天他又给了我很多做生意的主义.我答应6个月后,要把业绩汇报给他.
Charles is a kindly person and a good teacher, he is very difference from others "refined and courteous" English teachers, he always very warmly to answer our questions, and tries his best to help us. Every time when I saw he ceaselessly explaining the questions, I really want to buy a bottle of water for him because of his dry mouth (the more he spoke the more he got excited). Today he gave me some good ideas for my business. I promised him I would like to do presentation in the University after 6 month work.

想到自己要做的生意,很兴奋也很紧张,也觉得压力很大. 但是,想到这是我愿意做的事情,想到只有做好这些事情后, 才可以经常回中国,才可以报答对我好的人, 所以再苦再累都不会怕.什么都没有的我还怕失去什么呢?
Thinking about my business, I feel quite nervers and stress. But I am interested in doing business, and I like going back China very often when the business needed.

窗外,千万缕阳光射进了我堆放了很多样衣的书房, 多希望阳光明天会继续照耀着我.
There are ten thousand sunshine come into my study room which stored so many samples from the window, hope the sunshine can blaze me again tomorrow.

No comments: